loading...
انجمن کل کل
آخرین ارسال های انجمن
ali taktaz بازدید : 1821 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

يك مشت بي‌انگيزه" را در پرسپوليس جمع كرده‌اند!

کانون هواداران پرسپولیس:هشت هفته‌ از ليگ گذشته و فقط هفت امتياز براي پرسپوليس. به قول يك هوادار يك مشت بي‌انگيزه در تيم جمع شده‌اند و مهدوي‌كياي 35 ساله شده ستاره تيم ما!



هواداران پرسپوليس روزهاي خوشي را سپري نمي‌كنند. نتايج تيم محبوب‌شان در هشت هفته‌ ابتدايي ليگ آنقدر ضعيف و دور از انتظار بوده كه نمي‌دانند بالاخره چه زماني مي‌توانند مثل سال‌هاي دور با اطمينان از پيروزي بر حريف به ورزشگاه بروند.



«نتايج پرسپوليس خيلي خوب بوده، ماجراي اخير علي كريمي هم دردسر جديد ما شده» اين را يكي از هواداراني مي‌گويد كه پشت درهاي بسته ورزشگاه درفشي‌فر با 20 ـ 15 نفر ديگر منتظر ايستاده‌اند تا با خروج بازيكنان با آنها صحبت كنند. در مدتي كه طول مي‌كشد تا سرخپوشان پس از تمرين خود از ورزشگاه خارج شوند همه با هم درد و دل مي‌كنند.

 

يكي از هواداران پرسپوليس مي‌گويد: يادش به خير، يك زمان وقتي اسم پرسپوليس مي‌آمد، لرزه بر اندام همه حريفان مي‌افتاد،‌ اما الان خودمان هم مي‌ترسيم مبادا از يك حريف دسته دومي ببازيم!



پسر جوان ديگري كه خيلي ناراحت به نظر مي‌رسيد، دل پرتري داشت: بعد از قطبي پرسپوليس ديگر روز خوش به خودش نديده. من نمي گويم كه افشين قطبي مربي خيلي خوبي بود. اما ما بعد از قهرماني سال 87 به ياد نداريم كه با خيال آسوده به ورزشگاه رفته باشيم. آخر معلوم نيست بازيكني مثل سامان آقازماني را از كجا آورده‌اند. اين بازيكن در حد ليگ دسته سه هم نيست! آن وقت به علي كريمي گير مي‌دهند. پرسپوليس الان هر چه دارد از كريمي و مهدوي كيا دارد. فقط همين دو بازيكن در زمين مي دوند. بقيه هم انگار نه انگار كه پول خوبي گرفته‌اند و در پرسپوليس بازي مي‌كنند.



هوادار جوانتري كه مدام در صحبت‌هايش از شماره «8» سرخپوشان دفاع مي‌كرد، گفت: من نمي‌فهمم كريم انصاري فرد چطور رويش مي‌شود در پرسپوليس اين طور بازي كند. يادم مي‌آيد او در بازي سايپا مقابل استقلال از وسط زمين توپ را گرفت و گل زد. حالا چطور شده كه بعضي‌ها مي‌گويند كسي نيست به او پاس بدهد؟ اگر علي كريمي كم كاري مي‌كند پس چطور مي‌شود كه در داربي به قاضي پاس گل مي‌دهد؟ يا در بازي مقابل فولاد اين همه پاس خوب مي‌دهد؟



فرد ديگري كه از بقيه مسن‌تر است در همين لحظه از دوران فرشاد آقاي گل مي‌گويد: فرشاد پيوس در آغاز هر فصل آنقدر خوب بود كه هر بازي دو گل براي پرسپوليس مي زد. اما الان بعضي از بازيكنان كه پول و امكانات و همه چيز برايشان فراهم است، فقط در زمين راه مي‌روند.


رويانيان كه در تمرين حضور يافته بود تا با بازيكنان صحبت كند، چند هوادار را پشت درهاي درفشي فر منتظر خود مي‌ديد. جلسه او با سرخپوشان تمام شده بود و در حال خروج از ورزشگاه بود كه هواداران با هم مي‌گفتند، "نگذاريد سردار برود".



از رويانيان پرسيدند چرا بازيكنان اينقدر بي‌انگيزه‌اند؟ مديرعامل پرسپوليس كه بسيار گرفته بود، گفت: من كه آمپول انگيزه ندارم به بازيكنان تزريق كنم. هر چه لازم بود براي بازيكنان فراهم كرده‌ام و حالا خودشان هستند كه بايد تلاش كند. امروز هم با آنها اتمام حجت كردم و گفتم هر كسي دلش با تيم نيست مي‌تواند برود. ما آمده‌ايم براي خدمت به مردم حالا اگر قرار باشد مردم را ناراحت كنيد كه قراردادتان باطل است.



وقتي اتومبيل رويانيان در حال خارج شدن از ورزشگاه بود چند نفر به او گفتند «سردار، كريمي بايد باشه»



بازيكنان شروع به خروج از محل تمرين كردند. همانند بازي با نفت تهران فقط علي كريمي و مهدي مهدوي كيا تشويق شدند. بازار عكس و امضا با شماره «8» مثل هميشه داغ بود.



شايد واقعيت هم همين باشد كه كريمي هميشه محبوب بوده است. چه، در همه بازي‌ها حتي آنهايي كه پرسپوليس نتيجه‌ نمي‌گيرد تشويق مي‌شود و روي سكوها مي‌گويند «فقط علي كريمي». بدون شك دغدغه‌ رويانيان هم همين است كه چطور با او كنار بيايد. اگر هر بازيكن ديگري غير از كريمي از مربيان ايراد مي گرفت خيلي زودتر از اين‌ها از پرسپوليس كنار گذاشته مي‌شد و ديگر نيازي به "صبر و اولتيماتوم و اتمام حجت" نبود. اما هر چه باشد شايد گره كار پرسپوليس فقط اخلاق خاص علي كريمي در مواجهه با مربيان نباشد. پرسپوليس در همه جاي زمين مشكل دارد و به عقيده كارشناسان تا تيم شدن هنوز خيلي فاصله دارد.



پاي درد و دل هواداران كه مي‌نشيني دوباره يادت مي‌آيد كه فوتبال براي خيلي‌ها همه چيز است. واقعا تفريح و سرگرمي ديگري ندارند و تيمشان همه زندگي‌شان مي‌شود. شايد بازيكنان پرسپوليس هم بگويند نمي دانيم مشكل اصلي تيم چيست؟ اما در خلوت خود حتما به اين نكته مي‌رسند كه بخش زيادي از مشكل پرسپوليس در انگيزه و ساق‌هاي آنها نهفته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما طرفدار کدام تیم هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 139
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 38
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 5,958
  • بازدید کلی : 214,096